Σχολική βία / Προάγγελος συντήρησης σχολείων με δαπάνη γονέων τα περί πληρωμής «ζημιών»
Στην ίδια κατεύθυνση με την Υγεία και τα απογευματινά χειρουργεία κινείται η κυβέρνηση Μητσοτάκη και στην Παιδεία, καθώς πίσω από τα δήθεν μέτρα για την σχολική βία, τιμωρητικά και κατασταλτικά, είναι ορατή η πιθανότητα να ωθούνται οι γονείς να αναλάβουν «χορηγοί» της συντήρησης των σχολικών υποδομών, όπως προκύπτει από όσα είπε μιλώντας στον 105,5 Στο Κόκκινο και τον Κώστα Σαββόπουλο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας Θανάσης Κοκονάς.
«Φαίνεται και από τις αντιδράσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη και είναι αντιληπτό σε όλους ότι αυτά δεν είναι μέτρα πρόληψης της σχολικής βίας. Προφανώς η σχολική βία δεν είναι κάτι άσχετο από την γενικότερη βία που υπάρχει στην κοινωνία, δεν περιμένουμε να λυθεί από τη μία μέρα στην άλλη. Αλλά σίγουρα μέτρα πρόληψης δεν είναι να απομακρύνεις ένα μαθητή που πήρε μέρος σε επεισόδιο, να πετάξεις το πρόβλημα σε άλλη σχολική μονάδα, ή να του δώσεις 5 ημέρες αποβολή και να ξαναέρθει, ή 2 ημέρες αποβολή, κτλ. Μέτρα πρόληψης σίγουρα δεν είναι να δώσεις δυνατότητα στο γονιό να μπει στην πλατφόρμα και να δηλώσει ένα περιστατικό», τόνισε ο κ. Κοκονάς.
«Το πρόβλημα των γονιών είναι ότι συμβαίνουν περιστατικά, όχι το αν θα δημοσιοποιούνται. Δημοσιοποιούνται, όχι όλα προφανώς, αλλά το ανησυχητικό είναι ότι παρά τις δημοσιοποιήσεις το πρόβλημα δεν λύνεται. Αντίθετα μεγαλώνει, πολλαπλασιάζεται ... Την ίδια ώρα που έκαναν τις εξαγγελίες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης στην Πολίχνη της Θεσσαλονίκης, λίγα μέτρα παραπάνω, στα Πεύκα είχαμε επεισόδιο με μαθητές στον προαύλιο χώρο σχολείου. Με επίθεση μαθητών σε άλλο μαθητή, κτλ», όπως θύμισε.
Ο κ. Κοκονάς τόνισε ότι οι γονείς «"χτυπάμε καμπάνες", αν δεν το δούμε έγκαιρα, έχουμε ήδη καθυστερήσει και πάμε με κατασταλτικά μέτρα, ένταση της ποινικοποίησης, με μεγαλύτερες ποινές να λύσουμε ένα ζήτημα. Όχι απλά δεν θα το λύσουμε, θα του δώσουμε μεγαλύτερη ένταση και θα το βρούμε μπροστά μας, μέσα στο σχολείο. Δεν ανακαλύψαμε την Αμερική με αυτά που λέμε για σχολικούς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, είναι αιτήματα ακόμη και επιστημόνων που συμμετείχαν στην όλη επεξεργασία που έγινε για να βγουν αυτά που ανακοίνωσε χτες ο κ. Πιερρακάκης. Αλλά δεν εισακούστηκαν».
Ανησυχητικός είναι κατά τον ίδιο και «ο ορισμός της σχολικής βίας έτσι όπως τον θέτει το υπουργείο, γενικά και αόριστα. Την ίδια ώρα "φωτογραφίζονται" οι μαθητικές κινητοποιήσεις ως "παρεμπόδιση της διεξαγωγής των μαθημάτων", ταυτίζονται με την σχολική βία. Αν ένας μαθητής της Β΄ ή Γ΄ Λυκείου δεν έχει φιλόλογο και μία ώρα κάνει πανώ που λέει "θα καθίσουμε έξω από την αίθουσα και διεκδικούμε εκπαιδευτικό" ή "θα πάμε στην Περιφερειακή Διεύθυνση να διεκδικήσουμε εκπαιδευτικό", αυτό χαρακτηρίζεται "παρεμπόδιση διεξαγωγής μαθημάτων", αυτόματα "σχολική βία", στοχοποιείται ... Από την άλλη, δεν είναι "σχολική βία" ότι οι καθηγητές με ευθύνη του υπουργείου φτάνουν Δεκέμβρη ή Γενάρη στα σχολεία. Εκεί δεν θα κουβαλάνε τον υπουργό, ότι αυτός εμποδίζει την διεξαγωγή των μαθημάτων».
«Αυτό περί γονέων που θα πληρώνουν ζημιές που κάνουν παιδιά στο σχολείο, είναι πολύ περίεργο. Οι γονείς πληρώνουν ήδη πολλά έτσι κι αλλιώς. Μέχρι στιγμής στα σχολειά μας δεν κυριαρχεί το "οι μαθητές σπάνε και βανδαλίζουν", είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις και από εξωσχολικούς σε περίεργες περιόδους, όχι από τους μαθητές. Μήπως θέλουν να "επιβεβαιώσουν" ότι οι ίδιοι οι γονείς θα είναι "χορηγοί" και για την συντήρηση των σχολείων;», ήταν το ερώτημα που έθεσε ο ίδιος.